Edukacja czytelnicza i informcyjna w świetle badań
Katarzyna Domańska. Edukacja czytelnicza i informacyjna w świetle badań.
Bydgoszcz 2009. ISBN 978-83-709-686-7.
Spis treści:
Wykaz skrótów, s. 5
Wstęp, s. 7
1. Rys historyczny rozwoju bibliotek szkolnych, funkcje i formy pracy, s. 11
1.1. Rozwój bibliotek szkolnych po 1945 roku w Polsce, s. 11
1.1.1. Zakup Centralny, s. 13
1.1.2. Warsztat informacyjny biblioteki szkolnej, s. 16
1.1.3. Personel biblioteki szkolnej, s. 17
1.1.4. Nadzór metodyczny, s. 19
1.1.5. Dokumenty prawne, s. 20
1.1.6. Działalność UNESCO i IFLA, s. 34
1.2. Funkcje i zadania bibliotek szkolnych, s. 39
1.3. Formy edukacji czytelniczej i informacyjnej w świetle literatury, s. 54
2. Podstawy teoretyczne edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 76
2.1. Terminologia, definicje, s. 76
2.2. Cele edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 80
2.3. Tradycje i funkcje edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 84
2.4 Założenia programowe przysposobienia czytelniczego i informa-cyjnego, s. 95
3. Metodologia przeprowadzonych badań empirycznych, s. 107
3.1. Przedmiot, cele, problemy i hipotezy badawcze, s. 107
3.2. Zmienne zależne, zmienne niezależne i wskaźniki, s. 111
3.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze, s. 112
3.4. Organizacja badań, s. 116
3.5. Charakterystyka badanej grupy, s. 117
4. Realizacja przysposobienia czytelniczego i informacyjnego w świetle przeprowadzonych badań, s. 124
4.1. Analiza uwarunkowania przygotowania edukacji czytelniczej, s. 124
4.1.1. Charakterystyka kadry, s. 130
4.1.2. Rola dyrekcji szkoły, s. 136
4.2. Formy pracy z czytelnikiem stosowane w bydgoskich bibliotekach szkolnych, s. 139
4.3. Rezultaty edukacji czytelniczej i informacyjnej oraz weryfikacja hipotez, s. 143
5. Jakość edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 185
5.1. Standardy i wskaźniki edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 185
5.2. Porównanie wiadomości edukacji czytelniczej i informacyjnej z założeniami, s. 198
5.3. Założone i rzeczywiste funkcje edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 203
Zakończenie, s. 207
Indeks osobowy, s. 213
Bibliografia, s. 215
Spis tablic, s. 267
Spis wykresów, s. 268
Abstrakt, s. 269
Test sprawdzający wiadomości z edukacji czytelniczej i informa¬cyjnej w klasie III szkoły średniej, s. 270
Test sprawdzający wiadomości z edukacji czytelniczej i informa¬cyjnej w klasie III szkoły zasadniczej zawodowej, s. 276
Sieć szkół ponadgimnazjalnych miasta Bydgoszcz, s. 282
Kwestionariusz wywiadu, s. 284
Program Edukacji czytelniczej i informacyjnej, s. 296